رئیس اتاق اصناف کاشمر با تاکید بر لزوم مناسب سازی اجاره بها و ایجاد شهرک صنعتی در این شهرستان گفت: ۸۰ درصد کسبۀ شهر کاشمر مستأجرند که با مشکلات فراوانی از جمله افزایش سرسام آور اجارۀ واحدهای صنفی و... دست و پنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۸۲
|
۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، رضا کاشمری در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز ملی اصناف در سالن اجتماعات اتاق اصناف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون ۸۰ درصد از کسبه شهر کاشمر مستأجر هستند که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم میکنند و افزایش سرسام آور اجاره های واحدهای صنفی بر مشکلات آنها افزوده است.

رئیس اتاق اصناف کاشمر افزود : ارگانهایی که دارای زمین و املاک هستند به نام حفاظت از حقوق مردم اجاره های بالایی برای املاک خود تعیین می کنند که این گران فروشی باعث شده، مالکین دیگر نیز از این روش پیروی کنند و این امر تأثیر مستقیم بر افزایش اجاره بها و گرانی دارد.

وی با اشاره به مشکلات صنفی تصریح کرد: هر روز شاهد کوچک شدن مغازه ها و قفسه ها خالی شدن هستیم که دیگر کسبه توانایی جایگزین کردن اجناس خود را ندارد و حتی در یک صنف کاری ۲۰ واحد طی یک سال گذشته کسب خود را تعطیل کرده اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از کسبه ها که در شهر فعالیت دارند اشتغال زایی آنها با یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی با آن همه امکانات برابری می کند گفت: علیرغم اینکه یک کسبه در داخل شهر با کمترین امکانات فعالیت می کند باید به بازرسین چندین ارگان هر روز جوابگو باشد ولی کسی که در شهرک صنعتی فعالیت دارد، هیچ گونه نظارتی بر عملکرد و قیمت تمام شده محصولش صورت نمی گیرد.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه مظلوم تر از کسبه در جامعه نداریم، افزود: غول های تولیدی که برای خود هر قیمتی را اعلام و کسی آنها را کنترل نمی کند ولی در داخل شهر باید کسبه جوابگوی این گرانی ها باشند.

 کاشمری با بیان اینکه در تلاشیم بتوانیم قیمت اجاره بهای کسبه و حتی منازل را با حمایت مسئولین ذی ربط به صورت منطقه ای تعیین و مناسب سازی کنیم، ابزار کرد: جرایم ۱۰ برابری تعزیرات برای کسبه در برابر ۲۰ درصد سود حاصل از فروش محصول هم خوانی ندارد و با توجه به اینکه قیمت اجناس هر در حال تغییر است مشکلات فراوانی برای کسبه ایجاد کرده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها